Final cut Venise 2018

FINAL CUT À VENISE – 2018

 Les partenaires de la sixième édition de Final Cut à Venise (75ème Festival international du film de Venise) ont décidé de soutenir les films suivants en post-production : MOTHER, I AM SUFFOCATING. THIS IS MY LAST FILM ABOUT YOU, de Lemongah Jeremiah Mosese (Lesotho, Allemagne)

Le film a été soutenu par:

  • –  Mactari Mixing Auditorium (Paris) accorde jusqu’à 10000€ pour le mixage sonore d’un long métrage (jusqu’à 10 jours de travail, mixeur de réenregistrement du son non compris);
  • –  Titra Film (Paris) accorde jusqu’à 5000€ pour l’étalonnage des couleurs; jusqu’à 3 000 € pour la production de fichiers DCP master, i-Tunes, Google ou Netflix; jusqu’à 2 000 € pour les sous-titres français ou anglais (traduction non incluse);
  • –  Sub-Ti Access Srl (Turin) accorde jusqu’à 7000€ pour le contenu accessible du film destiné à un public ayant un handicap sensoriel: sous-titres pour sourds et malentendants et audiodescription pour les aveugles et les malvoyants, sous-titres audio, en italien ou en anglais. Le fichier SDH et la bande son audio décrite pour DCP seront fournis; – Sub-Ti Ltd. (Londres) accorde jusqu’à 7 000 € pour la production du master DCP et des sous-titres italiens ou anglais;
  • –  Le Festival International du Film d’Amiens participe aux coûts de production d’un DCP (2 500 €);
  • –  Le Festival International de Films de Fribourg offre une participation aux coûts de production d’un DCP (2 500 €).

 

FINAL CUT IN VENICE – 2018

The partners of the sixth edition of Final Cut in Venice (75th Venice International Film Festival) have decided to give their support to the following films in post-production: MOTHER, I AM SUFFOCATING. THIS IS MY LAST FILM ABOUT YOU, by Lemohang Jeremiah Mosese (Lesotho, Germany)

Has been supported by:

  • –  Mactari Mixing Auditorium (Paris) is giving up to €10,000 for the sound mixing of a feature length film (up to 10 days of work, sound re-recording mixer not included);
  • –  Titra Film (Paris) is giving up to €5,000 for color-grading; up to €3,000 for the production of a DCP master, i-Tunes, Google or Netflix files; up to € 2,000 for French or English subtitles (translation not included);
  • –  Sub-Ti Access Srl (Turin) is giving up to €7,000 for the accessible contents of the film for audiences with sensory disabilities: subtitles for the deaf and hearing impaired and audio description for the blind and visually impaired, with audio subtitles, in Italian or English. The SDH file and the audio described soundtrack for DCP will be provided; – Sub-Ti Ltd. (London) is giving up to € 7,000 for the production of the DCP master and Italian or English subtitles;
  • –  The Festival International du Film d’Amiens offers a participation in the production costs of a DCP (€ 2,500);
  • –  The Festival International de Films de Fribourg; offers a participation in the production costs of a DCP (€ 2,500).

 

Contacts :

  • Festival international de Venise : finalcut@labiennale.org – www.labiennale.org
  • Festival international du film d’Amiens : contact@cinesudpromotion.com – www.fifam.fr
  • Festival international de films de Fribourg : info@fiff.ch – www.fiff.ch